måndag 21 september 2009

Fjällvandring






I helgen var vi och fjällvandrade. Det var Hanna, Joel, Niklas, Sara, Örjan, Daniel, hundarna Bacchus och Arvid och jag. Vi hade otroligt tur med vädret. Hur fint som helst.
Vi utgick från Joels familjs stuga i Huså och gick upp till gruvdammarna. Fågelvägen var det 4 km... hur mycket det är fot-vägen vet jag inte men uppåt var det i alla fall. Det tog sin lilla tid men var väl värt besväret.
När vi kom upp till dammarna skulle Örjan, Joel, Nikls och Daniel fiska. Sara hade lite skavsår och stannade också kvar där. Jag och Hanna och Arvid förstås försökte oss på att bestiga en topp... vilket nästan lyckades. Det var lite för brant sista biten.
Sen gick vi ner till dammarna och fikade med de andra och traskade ner igen.
Två fick lite ont i knäna (jag och Örjan) en fick skavsår (Sara), två lite ont i fötterna (jag och Hanna) och en blev bra i sitt knä !???! (Joel).
Summa summarum en riktigt trevlig och lyckad helg.
Tusen tack ungar!

kram//Anette

1 kommentar:

Erik sa...

Riktigt fina bilder! Fjällen är fantastiska i höstfärger