söndag 11 april 2010

Laxbiffar



Igår gjorde jag laxbiffar till middag.
Lite "man tager vad man haver" biffar men de blev riktigt goda även om bilden på maten är riktigt urusel.
Så här gjorde jag till 4 portioner.
1 förpackning med 4 laxbitar (480 gr)
2 ägg
1 förpackning fetaost
rivet skal av en citron
i msk mjöl
1 - 2 msk hackad dill.
Salt och peppar.

Kör allt tillsammans i en matberedare.
Ta i mer mjöl om smeten är för lös.
Stek i smör.

Jag serverade med kokt potatis och en kall sås med gräddfil, dill och gräslök.

Annars är jag mest glad för att våren har kommit hit till oss och vädret är jättefint så länge det nu varar....

Dagens citat Carl Erik Soya: Det är otroligt vad vår syn på ålder växlar med åldern.

Kram//Anette

3 kommentarer:

Hanna sa...

Dom lät goda!!

Anonym sa...

Så gott! :-)

Jag har precis startat en matblogg . . .Kolla gärna förbi om du har tid

http://min-matblogg.blogspot.com/

Sara sa...

sv; haha ja hon är jätte söt=) Tack så mycket, det behövs!