onsdag 2 mars 2011

Anettes fiskgryta


Idag hade jag tänkt prova en fiskgryta som jag sett i en tidning...
Men när jag skulle sätta igång insåg jag att det fattades en massa här hemma...
Jag fick hitta på en egen av det jag hade hemma och vet ni det blev riktigt gott...
Så här gjorde jag

6 st potatisar
400 gr torsk
1 gul lök
2 klyftor vitlök
2 burkar krossadetomater
2 fiskbuljongtärningar
2 msk tomatpuré
1/2 tsk timjan
salt och peppar
1 burk majs

Först delade jag potatisen och stekte den lite i olja.
sen skivade jag lök och hackade vitlök och lät det fräsa med.
Jag hällde över de krossade tomaterna och i med buljong och puré och lät det koka
till potatisen nästan var mjuk.
Sen smakade jag av med timjan salt och peppar.

Då lade jag i majs och fisk och lät det koka 3 - 4 minuter tills fisken var klar.

Dagens ord William Connor Magee: Den som inte gör misstag gör vanligen ingenting.

Inga kommentarer: