torsdag 10 mars 2011

Fiskbiffar av torsk och räkor



Idag provade jag ett nytt recept på fiskbiffar så här gjorde jag till 4 portioner
300 gr torsk
200 gr skalade räkor
1 ägg
1 knippe dill
salt och peppar

Hacka fisk och räkor grovt i matberedaren.
tillsätt ägg, dill, salt och peppar.

Forma till biffar och stek i smör.

Sås gjorde jag genom att koka räkskalen till en fond.
jag redde den med grädde och smakade av med lite fiskbuljong.
I med massor av dill och smaksatte med citronskal och lite citronsaft.

Till detta serverade jag potatis och sallad.
Jag säger som Maria Montazami MUUMS

Dagens ord: Som man kokar får man äta

kram //Anette

3 kommentarer:

kvinna sa...

Ser aptitligt! Tack snälla för receptet, detta ska läggas på minnet.

Remsan sa...

Ja, det låter jättegott!

kvinna sa...

Ja, det låter jättegott!