torsdag 11 juni 2009

Kyckling med kall sås


Detta är gårdagens middag.... men den blev god och för en gångs skull hann jag ta kort innan jag ätit upp... fast jag hann smaka.
Det som serverades ïgår var kyckling med kall sås.
Kycklingfilén skar jag i strimlor och lade i en marinad som jag gjorde så här
Marinad:
2 kycklingbuljongtärningar upplösta i ca 1 dl varmt vatten.
1 dl rapsolja
1 vitlöksklyfta
Alpnaerings kycklingrkydda och
alpnarings marinadkrydda båda efter smak..
Jag gillar när det smakar rätt mycket så jag tog i rejält.
Ört salt.

Jag lät kycklingstrimlorna ligga i marinaden i några timmar sen stekte jag kycklingen i stekpannan och hällde över marinaden.

Till kycklingen serverade jag råris och en grönsallad och en kall sås

Kall kycklingsås:
2 dl creme fraich
1 1/2 tsk kycklingrkydda
flingsalt.

Idag har jag jobbat så idag blir det fiskbullar till middag. Nu är man snart nere i halvfabrikats-träsket igen då...

Dagens ord Katherine Mansfield: Visserligen hatar jag pengar, men det är bristen på dem som jag hatar mest.kram//Anette

Inga kommentarer: