onsdag 31 augusti 2011

Kycklinggryta



Kycklinggrytor gör jag ofta det är praktiskt och gott, lätt att variera beroende på vad man har hemma.
Idag gjorde jag min gryta så här.

4 st kycklingfiléer
2 gula lökar
2 buljongtärningar
1 burk konserverade hela tomater
1 bit chili... (jag har odlat själv och den blev svin-stark så det blev en liten bit bara)
1 skvätt matlagningsgrädde
1 hackad vitlöksklyfta
salt, citronpeppar

Dela kycklingfiléerna i bitar och bryn dem i en stekpanna.
skiva löken och låt den steka med en stund.
Häll över en burk konserverade tomater.
Lägg i buljongtärningar, chili och vitlök hackad i små-bitar.
Smaka av med salt och citronpeppar.

I kväll ska jag och syrran till Storsjöbadets relax-avd.
Det kan bli en bra uppladdning för i morgon går bussen till Stockholm och den kommande Tjejmilen..

Dagens ord: Det är gångavstånd överallt bara du har tid nog... Steven Wright

Kram//Anette

Inga kommentarer: