onsdag 3 december 2008

Hej mitt vinterland!




Nu är det verkligen vinter. Ska man inte ut i bil på vägarna så är det alldeles underbart. Vilken julstämning. Man får nästan lust att slänga sig ner och göra snöänglar.....

I helgen kommer tomten till Fjäl. Alla barn får åka (skoter förmodligen, förut var det häst och vagn) till en koja i skogen. Där sitter tomten så då kan de lämna sina önskelistor... och nappar. Det brukar vara någon varje år nästan som slutar med napp i den vevan och lämnar en påse till tomten. I helgen ska vi ha Aylin så hon ska få träffa tomten i skogen tänkte jag.

En annan som trivs i detta väder är vår hund Bacchus. Han syns knappt när han ligger ute i snön men det ser faktiskt riktigt mjukt och skönt ut. På kortet här är vi ute och går nu på morgonen.

Idag ska jag koka knäck tänkte jag. Middag tror jag att jag hoppar över, ska på lottöppning med tillhörande middag i kväll. Men först ska jag ner till mina sjuka föräldrar och höra om dom behöver hjälp med något och om jag ska handla något åt dem.

Dagens ord från Kajsa: Den som tar, han har

Kram//Anette

Inga kommentarer: