fredag 5 december 2008

Tomtar




Jag älskar att julpynta och det är svårt att inte börja alldeles för tidigt.
Till första advent är det ju okej att fixa lite juligt men inte allt för mycket tomtar och sånt, det känns för tidigt. Adventstomten får komma på plats då uppe på köksskåpet. Där har den suttit i alla år och kollat så barnen skött sig och varit snälla.... Vem den kollar nu vet i attans... Mej kanske.
Tomte nr 2 att komma på plats är den stora som sitter med paket i trappen upp. Det är det dyraste julpynt jag någonsin köpt. Stor är den också. När jag skjutsade den i bilen fick den sitta i framsätet med bilbältet på =)
Den tomten har till och med fått vara med på en lottöppning här i byn....

Ett jättehurra till Tea som fyller år idag. 5 år ska det väl vara men hon var inne på att hoppa över något år så hon blev vuxen fort så jag vet inte riktigt vilket år hon kom fram till att hon skulle fylla. Men jag hoppas att hon får en jättebra födelsedag. Vi var ditbjudna på kalas i kväll men det blir lite för drygt för lilla Aylin så vi får hoppa över det och fara dit något sedan istället.

Dagens ord: I nöden provas vännerna.

kram//Anette

Inga kommentarer: