söndag 21 december 2008

Vilken dum idé.....



Kollade på Leilas Jul häromdagen.. Hon gjorde mandelmusslor....."Jättelätta att göra" påstod hon...
Jag vet att jag försökt förut men att det inte gick så bra men det var väl förmodligen för jag hade ett dåligt recept tänkte jag....
Det vore ju bra julkakor eftersom man kan fylla dem med grädde och bär och ha dem till efterrätt....

Jag var på loppis och inhandlade formar till mandelmusslorna.... och nu på morgonen har jag gjort den "jättelätta" degen... smörjt formarna och klämt ut degen exakt som hon gjorde... men inte då...
Formarna vägrar släppa taget om kakorna.... när dom äntligen gör det så är det små-smulor....
Av hittills 20 talet försök har det blivit 4 kakor som går att använda... Nu ger jag upp.... Mitt blodtryck pallar inte det här.. inte mitt humör heller... Nu rullar jag degen i kulor och gör kakor istället.
Julefriden känns långt borta just nu... ska ge mig i kast med pepparkakorna och hoppas jag lugnar ner mig lite... ska sätta på lite julmusik tror jag...

Dagens ord får bli Abi Taleb: Behärska din vrede och du fattar kloka beslut.

kram//Anette

Inga kommentarer: