söndag 4 oktober 2009

Nu har det hänt!


Jag har aldrig haft långa naglar... Aldrig i hela mitt liv har jag haft en "vit rand" av nagel utan bara korta naglar..
Avbitna visserligen men det beror mest på att jag har haft otroligt dålig kvalité på naglarna (förmodligen på nerverna också då....)
Nu har jag börjat äta kosttillskott (C4H) och vid 50 års ålder har jag fått naglar som håller och inte går tugga upp.
Eller höll ska jag väl säga... nu har det hänt..Det man hör alla andra Qvinnor prata om... nagel-kris en nagel som går av. Jag har alltid undrat över hur det kan vara en katastrof, man måste ju ha ett fattigt liv om en avbruten nagel är en katastrof...eller????
Nu gick en nagel av för mig häromdagen. Jag fastnade i något och fick en spricka i den och sen fastnade jag hela tiden i den. Jag försökte desperat att fila ner och undvika katastrofen men till sist gick den av...
Hur det känns??? Jag känner mig naken och stympad.... typ...
Katastrof är väl att ta i men jag hade liksom vant mig vid att naglarna smattrar lite när jag sitter på jobbet och skriver journaler.. Nu är det rätt tyst när jag skriver s,w och x... Just S är ju frekvent förekommande i det svenska språket. Men jag biter ihop och kämpar vidare.. mot långa kvinnliga naglar.

kram//Anette

Inga kommentarer: