måndag 18 augusti 2008

Semstertripp

Nu har Hanna och jag varit på vår semestertripp... Såååå himla kul vi haft.
Vi har campat på Hölik utanför Hudiksvall... Just campingen var väl en besvikelse eftersom vi precis lyckades missa högsässongen men det var ok ändå.
En dag hyrde vi kanot och paddlade runt lite, vi har shoppat och gått i affärer, letat grottor och allt annat som turister förväntas göra.
Resans höjdpunkt var ändå när vi red islandshäst.
jag som är hästrädd fick rida Tindur som var en otroligt snäll häst.
Jag har både töltat, travat och galopperat och det känns i baken ska jag säga.
Tyvärr så pajade min mobil under en regning natt i tältet så jag fick inte till några kort med den. Hanna hade ju med sig sin kamera och förevigade mig men nu var det förmodligen någon rackare som stal hennes kamera när hon var på kalas i helgen så alla de korten är också borta.
Nu finns det inget bildbevis på att jag verkligen vågade rida.
Vi red i två timmar så i och för sig skulle jag kunna lägga ut ett kort på min rumpa eftersom jag har lyckats bli skinn-flådd och fått ett sår där men jag tror jag besparar alla den bilden.....

Jag är i alla fall så tacksam för de här dagarna med Hanna och kortbevis eller inte så kan ingen ta ifrån mig minnena från dessa dagar... tusen tack gumman!

Dagens citat är Ingrid Sjöstrand:
Du som tycker att dagarna går och livet flyr
Tag dig samman och gör något onyttigt

Kram/Anette

3 kommentarer:

M. sa...

islandshästar är underbara:) och att tölta är något av det bästa som finns:) hoppas att allt är bra med dig! ha en fortsatt bra onsdag! kram

Anette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anette sa...

Jo "min" Tindur var en riktig pärla.... Jag brukar vara livrädd för hästar men han var en riktigt trevlig bekantskap... jag behöver väl inte påpeka att det INTE är jag på kortet.... men det kändes så där i alla fall =)
kram/Anette