tisdag 10 mars 2009

Abbas fiskbullar


Idag hade jag funderingar på räkcrepes till middag. Skulle först ner och klippa mamma och sen hem. Rätt gott om tid alltså bara någon tvättmaskin som skulle fyllas eller tömmas mellan varven.
Först kom Nicke i morse han och Sara är ju i flyttar tagen så han skulle låna en pressenning (stavas det så mån tro...)
Sen var det dags att klippa modern sen hem och lägga mig på värme en stund innan hundarna skulle rastas. Då ringer telefonen.... Min chef undrar var jag är. Hemma naturligtvis jag jobbar måndag och onsdag förmiddag. Men vi skulle ha möte idag min chef, personalsekreteraren och min handläggare på försäkringskassan. Andra gången jag missar det. Jag som hatar folk som inte kan passa tider. Dom måste ju tro att jag aldrig passar en enda tid.
Jo... jag har en almanacka och jo jag hade skrivit in det här mötet men jag har inget annat inbokat i den almanackan så jag har ingen anledning att öppna den stup i kvarten eller ens varje vecka.. Hur det kan bli... för 10 år sen när jag jobbade sist kunde jag inte ens tacka jag till en kopp kaffe med någon kompis utan att kolla i almanackan om jag hade tid. Livet kan ändras.
Så även matplaner då, för jag slängde mig in i bilen och tok-körde till stan (tackar gudarna för att det inte var poliskontroll) så jag kom till mötet bara en halvtimma sen vilket jag tycker är bra gjort med tanke på hur svårt det är att hitta parkering vid sjukhuset också.
När jag kom hem skulle två stycken hundar ut och gå dom hade väntat länge på den promenaden så till middag fick det bli fiskbullar. Kerstin berättade på gympan igår att de alltid åt det på måndagar och det lät ju riktigt gott.
Nu är jag lite tråkig med fiskbullar för det ska vara Abbas och det ska vara med dillsås... sen måste man ju krydda upp den och hälla i lite extra dill men sen så. Tänkte vara lite vågad och ta ICAs egna med dillsås men nej... inte värt att chansa på något så viktigt som fiskbullar.

På mötet bestämdes i alla fall att från och med april ska jag börja få lön för de 25% jag jobbar... Jisses ÄNTLIGEN...

Dagens ord A Allais: Pengar är ett förträffligt medel för att hålla armodet borta.

kam//Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Eller vad man nu säger. Men fira med fiskbullar... ;)
Kram.