måndag 30 mars 2009

Vän eller fiende???



I lördag var det dags för tjejmässan här i Lit. Jag, Mimmi och Johanna gjorde ansiktsbehandlingar och sminkade småflickor på löpande band.. jättekul.
Jag passade också på att rea ut mina smycken från Z & R.
På mässan sålde de "spik-mattorna" som jag hört så mycket om... typ en yoga-matta med hur mycket sylvassa piggar på som helst...
Jag har hört många som talat om den och hur bra den är...
Och jag som lovat mig själv att inte prova några fler konstiga behandlingar för ryggen (jag blir så himla besviken när det aldrig tycks funka) åkte dit på att köpa en.
Enligt tjejen som sålde dem skulle det göra jätteont första 5 minuterna men om jag härdade ut dem så skulle det kännas så mycket bättre.
Provade först med ett linne på och kände just inget så jag tänkte att det är är ju rena barnleken...
Sen lade jag mig med bar överkropp... Jisses.. hjärtat dunkade i hela ryggen...men jag låg kvar och kved...
och precis som hon sa så blev det bättre efter ca 5 minuter...
Funkar det då???
Ja vem vet.. jag ligger 30 minuter på morgonen och 30 minuter på kvällen med ryggen.
Försöker att ligga ca 10 minuter med ansiktet mot en sida i taget... just det går väl så där....
Ont ska med ont förgås sägs det ju... är det talesättet sant kommer det funka.

I morgon börjar jobba på Hörcentralen igen.. på riktigt....
Det glädjer jag mig åt.. med eller utan spikmattan

kram//Anette

3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag som precis nyss skulle till att beställa en, men så bestämde jag mig för att kolla på fler ställen om det skiljer något i pris, de är ju rätt dyra.
Jag har så taskig blodcirkulation och tänkte att den kanske kan hjälpa mig att öka den.
Kram.

Åsa sa...

Och idag har Mattias köpt en och tre fjärdedelar av familjen vill testa den hela tiden. Den sista lilla fjärdedelen råkade riva sig på armen och efter det håller hon sig undan. =)
Må så gott!

Anette sa...

Visst gör det djuriskt ont från början men helt klart värt det...
Lycka till... stackars Tea
kram//Anette