onsdag 11 mars 2009

Min kasslergratäng


Idag kom jag på att det var länge sen vi åt kassler.... eller okej det var extrapris på kassler och det VAR länge sen så jag köpte en bit.
Jag kom ihåg att Kerstin tipsat om någon sås som passade sååå bra till kassler och kyckling och gud vet allt.
Som jag kom ihåg var det chilisås och grädde i den. För säkerhets skull sms:ade jag Kerstin och frågade. Nu är ju inte hon världens snabbaste att svara så jag köpte chilisås och grädde.
Kom hem. Blandade 2 dl grädde med 1 dl chili....
och då fick jag sms av Kerstin där hon skrev att det var 1 dl creme fraiche som skulle blandas med 1 dl chilisås och 2 msk soja..

Lite sent det nu kanske...
Jag blandade i 1 dl chilisås till i grädden och 2 msk soja.
Skivad kassler och hällde såsen över
in i ugnen på 225 grader ca 1/2 timme
jädrar va gott det blev.

Nästa gång tänker jag glömma creme fraichen också

Dagens ord tillängar jag Åsa min svägerska som fyllde år igår (GRATTIS på dig): Det värsta med att bli äldre är att ens jämnåriga har blivit så fruktansvärt gamla.(Erik Dibbern)

Kram/Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK!
...men du Anette, jag kanske måste påminna dig om att vi inte är jämnåriga du och jag. =)

Anette sa...

Nja.... nu är du väl petig....