lördag 12 juni 2010

Jämtklassikern i hamn eller i Fjäl snarare....




Nu är den klar JÄMTKLASSIKERN... d v s Krokomsturen, Sundsjösslingan och Frösöluffen. Alla under samma år. Jag blev den 6:e som klarat det, AnnaKarin den
7:e... hon tror att det beror på bokstavsordningen... men jag tror ( och är ganska säker på...) att jag är lite bättre... snabbare... kvickare ja ni förstår.
I vilket fall så fick vi plakett utdelad av tävlingsledaren Anders Turén som också genomfört jämtklassikern när han kom i mål idag.

AnnaKarin, Anna, Elin och Madeleine tog den kortare turen på 3 km medan jag skulle springa 7 km... och springa fick jag minsann. Någon tomte hade varit ute och tagit bort snitslarna... Grattis! jag som kan åka vilse i en hiss....

Jag hittade två vilsna grabbar i 30-års åldern som jag tog rygg på. Var livrädd att tappa dem ur sikte.. visste inte ens åt vilket håll jag skulle utan dem. Senare kom vi ikapp några andra (som också var vilse) så där kunde jag byta ut ynglingarna mot en kvinna i min egen ålder ungefär.. Maj-Britt eller möjligen Maj-Lis hette hon... Jag tackar gudarna för henne. Trevlig var hon och vi höll samma takt i mål.

I målet väntade mina lagkamrater från Fjäl GP. Alla vi fick medaljer och AnnaKarin och jag plaketten för jämtklassikern. De lottade ut vinster på startnumren också och alla vi vann!

En bra dag med mycket motion... mer än jag hade lust till faktiskt.. Nu blir det värmedyna i kväll... och en cider... det är jag värd!

kram//Anette

Inga kommentarer: