onsdag 16 juni 2010

Lättlagad kyckling i ugn


I dag blev det något väldigt lättlagat till middag.
Jag har gjort samma typ av recept förut men med kotletter. Den här gången använde jag kycklingflié efter ett tips av Åsa på mitt jobb.

Man blandar:
3 dl grädde
2 dl creme fraich
½ dl soja
2 tsk sambal oelek

Lägg kycklingfilérna i en ugnsform och salta dem.
Häll över blandningen och in i ugnen på 175 grader i 1 – 1 ½ timme. Åsa sa att det räckte med 40 minuter men jag är lite fjaskig när det gäller kyckling just så jag tog i lite mer tid.

Jag serverade med matvete och en sallad.
Matvete är en ny favorit för mig. Mer matigt och mer tuggmotstånd än ris..

För övrigt har jag en (1!) dag kvar att jobba innan semestern....
Dagen ord får därför bli: Svensk sommar... den bästa dagen på hela året.

Kram//Anette

1 kommentar:

Åsa sa...

He, he, undrar när den dagen kommer... :)