onsdag 8 september 2010

Korv i ugn med mozarella och bacon.


Fortfarande sjuk..... så in i vassen trist det är att gå hemma nu när man inte är van längre... Nåja i morgon ska jag försöka ta mig iväg i alla fall... eller vi får se hur jag känner mig men jag hoppas det i alla fall.

På jakt efter nya korv-recept hittade jag ett hos kryddburken som jag använde idag lite omgjord med tanke på vad jag hade hemma.

Så här gjorde jag:
Det här behöver du :
1 ring falukorv
2 pkt bacon a´120 gram
2 mozarella
färsk oregano
I burk krossade tomater (jag tog med vitlök)
Salt & peppar
GÖR SÅHÄR :
Skär snitt i falukorven runtom. Lägg på smord ugnsfast fat. Pilla in bacon och mozarella mellan snitten. Krydda tomatkrossen med oregano, salt & peppar. Häll tomatsåsen över. Gratinera i ugn 35-40 min i 200 grader.
Jag serverade med hemlagad potatismos.

Det blev gott lite annorlunda smak... lite pizza-aktigt...

Dagens ord kommer från Hålland: Sjukdomen kommer till häst och går bort till fots

Min kan börja vandra bortöver nu tycker jag....
kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Falukorv i ugn är bra och enkelt