lördag 8 mars 2008

Mozzarellakassler

Jag gillar väl för all del kassler men har lite svårt att veta vad jag ska göra med den.... I tidningen "Mat Magasinet" hittade jag det här receptet på mozzarellakassler. Det blev riktigt gott... till det serverade jag klyftpotatis.

Så här gjorde jag.
600 g kassler
1/2 dl inlagd paprika
1 tomat
1/2 dl färska basilikablad
150 g mozzarella

Först ska jag kasslern i skivor och lade upp dem i en ugnsform.
Sedan hackade jag paprikan i bitar. Tog ur kärnhuset hur tomaten och skar även den i bitar. Mozzarellan och basilikan hackades även dem i mindre bitar. Allt detta blanda det jag sedan ihop och klickade ut över kasslern. Sen in i 225 grader varm ugn i ca 20 minuter.
Alltså snabbt och gott.

Annars så har det varit en ganska snöig dag här i Fjäl. Jag blev bjuden till AnnaKarin och lilla Elin på grillad korv ute i snön. Sen följde de med ut på Bacchuspromenaden och vi passade på att ha ett litet race där i backen hem... Elin vann förstås. Ska slipa på formen och kräva revanch. =)
Dagens Puh :När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
Kram/Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var länge sedan du lagade någon mat nu... =)

Anette sa...

nejdå... det gör jag hela tiden... men jag har inte skrivit om det bara... suttit fast i fjällen.... och i ett dike då...=)