måndag 31 mars 2008

Kyckling Marengo à la Anette

Idag blir det kyckling till middag... lite magert och bra.
Kyckling marengo... typ... fast på mitt eget vis.
Som vanligt lite man tar vad man har...
Idag ska båda Hanna och Niklas äta hemma så det blev till att göra mycket...
så här gjorde jag.
Först tog jag ett kilo kycklingfilér som jag skar i bitar och stekte lite. Sen tre st lökar skivades och stektes på lite innan de åkte ner i stekgrytan tillsammans med kycklingen. Två vitlöksklyftor hackade jag i.
sen var det dags för lite mer smaker... två hönsbuljongtärningar, örtsalt, peppar och lite torkad chili till sist smakade jag av med lite mer örtkryddor.
hoppas det kommer smaka

Idag tänkte jag citera lilla fruntimret: "Lustigt vad man ändrar smak. Jag tycker det var snyggare med bikini förr."
Kram/Anette

1 kommentar:

Hanna sa...

Det var supergott! Det tyckte ju till och med Niklas som klagade innan. Haha! (inte första gången han gör så)