måndag 7 april 2008

Biff ala lindström


Idag blir det Biff ala Lindström till middag..
Vi har rätt mycket älgfärs kvar i frysen och jag tycker den lätt blir torr och tråkig.. men som Biff ala Lindström passar den alldeles utmärkt.

Så här gör jag mina biffar.
500 g älgfärs
4 msk ströbröd
1 msk potatismjöl
1 ½ dl vatten
1 ägg
1 ½ tsk salt
1 ½ krm peppar
1 ½ dl finhackade inlagda rödbetor
2 msk finhackad gul lök
2 msk hackad saltgurka

Blanda ströbrödet i vattnet (det är viktigt just i Biff ala Lindström att man blandar just i vatten och inte i mjölk då mjölken skär sig med rödbetorna). Låt stå i minst 10 minuter…
Blanda i färsen och resten av ingredienserna .
Stek i matfett några i taget i stekpanna. Flytta över dem i en stekgryta och låt dem puttra där lite i vatten med en buljongtärning i.

Dagens Lilla fruntimret: Hur kan någon påstå att man skall spara, när pengarna inte ens räcker till det man skall köpa?!

Kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där är den hemskaste bit mat jag sett; den liknar mer en hudsjukdom än en maträtt. Jag tror jag ska ta mej en bit psoriasis till lunch, det verkar mer aptitligt.