lördag 26 april 2008

Lycka!



Idag var det dags för vårens första riktigt grillning. Efter lite tjat lyckades jag övertyga Örjan om att det var hög tid för att plocka fram utemöblerna.
Jag älskar verkligen att sitta ute och äta speciellt grillat då... Örjan gillar grillat men att sitta ute och äta är väl inte direkt hans favoritsysselsättning.
Men idag åt vi alltså ute för första gången.
Okej det blev lite sent... och visst okej det blev lite kallt så till och med jag fick gå in och hämta en fleeströja, men det var det värt.
Vi grillade utskuren biff från älg vilket var riktigt gott.
Till det en sallad. Jag tycker det är godast med bara sallad till grillat kött och som tur är gör Örjan det med.

Dagens citat är Nalle Puh:
Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra.

hm... Något att tänka på för mig som är så dålig på att sitta sysslolös =)

Fridens liljor/Anette

5 kommentarer:

Östen. sa...

Ja det där såg gott ut.

Men din såkallade "flesjacka" stavas väl inte riktigt så? :D

Hanna sa...

Åh, jag vill hem!

Anette sa...

Nej nej... det stavas säkert inte alls så.. Mina inlägg är typ "finn fem fel"... Grattis du har hittat ett! =)

Anonym sa...

Första grillningen är mysig,då är det sommarkänsla! Om du bor i Fjäl som ligger nära Lit så brukar jag vara där ibland på somrarna.Fin blogg!

Anette sa...

Jo det är Fjäl utanför Lit.
Ser du en vit lurvig hund som är ute och går så är det med mig eller någon i min famil=)