söndag 13 april 2008

bakad potatis med keso

Söndag...... lungt och skönt. Nästan för lugnt faktiskt..
Middagen idag blev pizza till Örjan och Danne.... "hur god som helst" tyckte Danne... men en tonåring som växer är ju inte så kräsen heller kanske. Själv åt jag bakad potatis med keso, rökt skinka och grönsaker.... DET var i alla fall "hur gott som helst". Jag fattar inte varför jag bara äter det när jag ska gå ner i vikt för det ÄR verkligen hur gott som helst!
Enkelt att göra också om man som jag bakar potatisen i micron. Hacka några hål med en gaffel runt om på potatisen och in i micron på full effekt i några minuter - vänd potatisen och kör några minuter till.
Jag toppar den med keso och valfria kryddor... gärna någon örtkrydda eller grillkrydda.
Massor med majs blev det också idag vilket var rester från gårdagens tacobuffé.

Dagens citat från "lilla fruntimret": Varför skall man akta sig för fula gubbar? Det är ju snygga killar som är farliga.
kram//Anette

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh, nu vart jag sugen på baakad potatis!