måndag 14 april 2008

Italiens korvgryta

Måndag... och tvättdag... hur kul som helst... eller inte.
Till middag blir det korvgryta, italiensk sådan. Trodde jag bloggat det receptet förut men nu hittar jag det inte så det kanske inte var så.. i annat fall kommer här en favorit i repris. Varsågoda!

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk smör
400 g falukorv eller kryddigare korv.. jag brukar ta lite av båda delarna
600 g kokt potatis
4 marinerade, soltorkade tomater
2 msk koncentrerad kycklingfond
4 dl vattengrovhackad färsk basilika

Gör så här:1. Skala och skiva lök och vitlök. Fräs dem i smör på svag värme i en låg vid gryta.2. Skiva under tiden korv och potatis. Strimla tomaterna.3. Lägg i korv och potatis. Häll i kycklingfond och vatten.4. Strö över tomater och basilika. Låt grytan koka utan lock ca 2 minuter.

Dagens citat med tanke på min tvätt kommer från lilla fruntimret: Den värsta formen av återvinning jag vet är att försöka para ihop strumpor..
Kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha! Det citatet är ju klockrent! =) God natt!