tisdag 13 maj 2008

murklor

Idag snöar det i Fjäl... tvära kast i vädret... sommarvarmt ena dagen och jättekallt nästa.
Jag cyklade in till Lit idag i alla fall, kallt och motvind var det på vägen dit... Kallt och medvind på vägen hem och gissa vad jag hittade?... Murklor stora fina. Var tvungen att cykla tillbaka sen och plocka lite till. Nu äter inte jag murklor i och för sig, ingen svamp över huvud taget men jag gillar att plocka dem. Får se om Örjan är intresserad av dem annars får jag väl ge bort dem.

Min dator är fortfarande knäpp så den här bilden är en jag hittade på nätet... det jag hittade var mycket större och finare =)

Till middag idag blir det kyckling och currysås tror jag... men det blir en senare fråga.

Dagens citat är Elmer Diktonius: Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.

Kram:Anette

3 kommentarer:

annamaria sa...

Åååh jag vill också hitta murklor. I vilken sorts vegetation växer murklor? jag har aldrig plockat - jag som på hösten bor i skogen skäms lite nu....

Anette sa...

De växer på gamla kalhyggen.... det här växte där det var lite gräsigt typ....
lycka till ;)

Anonym sa...

"Dom" säger att det är ett riktigt bra murkelår i år. Själv är jag inte så där superintresserad.
Mitten på maj och kallt som tusan, jag som rappade mig och städade av altanen i lördags. Vi satt ju där då, men ändå...