söndag 11 maj 2008

söndag

Min dator är fortsatt spattig...... i väntan på att den ska krya på sig så att jag kan ladda upp kort igen så får jag leta fram gamla kort att förgylla min blogg med... Det här är ett riktigt gammalt kort. Vår hund Bacchus som valp. I år fyllde han 7 år så han ser ju inte riktigt ut så där längre... men han är fortfarande söt.

Helgens matupplevelser har ju varit en del grillat då eftersom vi hade sommarväder på besök (tyvärr försvann det lika fort). Fredag kväll var det grillad karré hos Anki och Herje, jättetrevlig och jättgott... Drack lite vin också det var ju inte så smart eftersom jag detoxar just nu... nåja...

Lördag kom Weronica och lilla Aylin på middag då grillade vi oxkött... fransyska som blev segt som skosulor. Den enda som blev glad av den maten var förmodligen just vår samojed Bacchus, för det var mycket kött som blev kastat åt honom vilket hans mage protesterar över idag.

Till middag idag blev det laxpuddig på gravad lax. Det är en av våra favoriträtter. Receptet har jag på min blogg om man söker på lax så hittar man den. Kan tyvärr inte göra snygga länkar som mina ungar kan men men....

Dagens citat är Winona Ryder; Jag mår bäst när jag är glad

Och vem gör inte det undrar jag....

kramar/Anette

Inga kommentarer: