torsdag 8 maj 2008

korv- och potatisgryta

Min dator har fått fnatt.... inte nog med att internet trasslar hela tiden (vilket i och för sig nog inte är själva datorns fel) så slutade tangentbordet och musen att fungera... Nu är det någon trådlös variant så det kan ju vara så enkelt som att batterierna är slut. Nåväl jag pluggade in ett gammalt tangentbord och en gammal mus så nu funkar det i alla fall... Men då kommer nästa bekymmer... När jag kopplar in kameran för att ladda upp bilder på gårdagens middag så slutar både tangentbord och mus att fungera... vet i attan vad som hänt.. knepigt är det i alla fall.

Till middag igår gjorde jag i alla fall en korv- och potatisgryta. Den var lättgjord och riktigt god.
Någon bild på den har jag inte och inte hittade jag något på internet heller som stämde överrens med det jag hade på tallriken.
Kollade sen igenom mina bilder på datorn och inte där heller fanns någon som stämde. Men jag hittade den här som är från "Kosläppet" förra våren. Korv är väl kanske lite gjord av kor eller så... om inte annat så är det vår och korna ska släppas ut så jag kör med den bilden ändå. Korvgrytan gjorde jag i alla fall så här:

Det här behövs till 4 pers:
500 g falukorv
6-8 kokta potatisar
2 gula lökar
ca 200 g1 burk tomater
ca 400 g1 köttbuljongtärning
1/2-1 tsk sambal oelek
Jag tyckte den blev lite torr så jag blandade i en halv burk cambells tomatsoppa
Till servering: senap

Gör så här:
1. Skala potatis och lök. Skär korv, potatis och lök i skivor.
2. Häll tomaterna i en låg vid panna. Rör i smulad buljongtärning och sambal oelek.
3. Varva korv, potatis och lök i såsen.
4. Låt grytan koka under lock ca 5 min.

Dagens citat är Sting: Jag gillar faktiskt misstag. Jag tycker att de är mänskliga

kram/Anette

3 kommentarer:

Hanna sa...

Hm, låter inte riktigt som om din dator mår så bra... Brorsan kanske ska ta sej en titt på den.

En bild på kossor är inte helt fel det heller!! =)

Anonym sa...

Visst blir man galen när grejerna inte funkar som man vill! Gott med korvgryta,jag gjorde också det häromdagen.Fina kor(fast jag har lite koskräck!)

Anette sa...

Koskräck har jag också... eller står dom i en hage och jag befinner mig utanför är det helt okej... men annars ser dom lite smålömska ut tycker jag.. lite "blängiga"....=)