tisdag 6 maj 2008

Pasta med skinksås


Igår när jag följde Örjan till sjuhuset passade jag på att hälsa på på mitt jobb (är ju sjukskriven sedan 2000) Som vanligt när jag varit där känner jag mig lite små-nere... jag längtar verkligen tillbaka dit... till arbetskamraterna och arbetsuppgifterna med för den delen.

Inte gör det blåsiga och kalla vädret humöret så mycket bättre heller för den delen.
Nåja nu är det som det är... men idag har jag gått på sparlåga lite.Middagen blev därför en mycket lättlagad pastarätt.
Man tar bara creme fraiche
pressar ner vitlök efter smak (rätt mycket efter min smak då)
strimlar ner rökt smörgåsskinka
saltar och pepprar och kokar bara upp den.

Till det serverar jag färsk pasta och sallad

Dagens citat har jag valt med tanke på min sinnestämning... det är sally : Det går inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Så sant så... bara att bryta ihop och gå vidare kram/Anette

3 kommentarer:

M. sa...

åh, det citatet brukar jag också använda mig av:) älskar sally:) kul blogg du har:) ha en fortsatt bra kväll:)

Anonym sa...

Hoppas du känner dig bättre till mods idag.
Vi är hemma fortfarande, tyvärr blir dom inget bättre.
Sally borde väl gå i repris snart?! Kram

M. sa...

vad kul at du lämnade en kommentar på min blogg och tack för de snälla orden:) hoppas att allt är bra med dig och att din dag fortsätter att vara bra:)