torsdag 17 juli 2008

Grillad gravad lax


Av någon, har glömt bort vem har jag fått tips om att grilla gravad lax.
Man skulle snabbgrava några timmar eller över natten....
Sagt och gjort... igår tog jag upp portionsbitar av lax och gravade som man brukar göra med salt socker, vitpeppar och dill. Jag som har lite svårt att göra något måttligt gravade inte bara över natten utan dessutom hela dagen.
Idag är inte vädret så jättebra så jag grillade i grillpannan istället för på utegrillen.
På plus-sidan ska jag säga att jag aldrig hanterat en lax på grill som varit så fast och fin.....
på minus-sidan måste jag erkänna att den blev otroligt salt..... det skulle nog varit lite måtta på gravningen.....
nåja... så var det idag i alla fall. Lyckades för första gången i år få tag på nypotatis som var värd namnet.... På Ica i Lit och den smakade som hemodlad...
Dagens citat Trey, 8 år: "Jag ser på det så här: Att kyssas är kul om du tycker om det, men det är ett fritt land och ingen borde tvingas till det."
Kram/Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju inte så tokigt, det ska jag ha i minnet!

Anette sa...

var bara försiktig med saltet... "grava lungt" =)