tisdag 29 juli 2008

min kryddgård





Nu har jag två dagar i rad provat nya recept men inte riktigt hunnit ta kort..... eller alltså jag har kommit på det när jag redan ätit upp eller har en halväten tallrik framför mig som inte alls är något att ta kort på.
Idag provade jag "Kyckling och äpple i cider"... Receptet finns på min dotter Hannas blogg.... Där skulle jag egentligen gjort en sån där snygg länk... men se det kan jag inte.... Men längst ner på sidan finns i alla fall en länk till henne så där finns både recept och bild.
Idag har jag börat rensa lite i landet.... eller först var det ju för varmt... då låg jag som synes mest i hängmattan men nu på eftermiddagen har jag stått i landet och ryckt ogräs en stund. Jag fattar inte varför ogräs växer så mycket fortare än det man har sått.... Jag kanske ska börja ignorera det jag sått också och misshandla det lite mellan varven så kanske dom tar sig i kragen och börjar växa de också.
Mest glad är jag för min kryddgård... eller gård och gård men mitt kryddland då...
Citrontimjan överst bland korten är min favorit nr 1.
Sen är det lavendeln... fast jag har inte använt den som krydda än utan bara dom doft.... men jag har ett recept på lavendelmuffins någonstans... ska ta och leta fram det och prova någon dag.
Den krydda som växer bäst av allt är citromelissen och den använder jag minst av alla....
På bilderna ser man även ogräs..... jag borde göra som min svägerska ta riktiga närbilder eller använda macro eller vad hon nu sa.... men det kan jag inte heller.... hm... tror jag måst ta och bättra på mina datakunskaper....Å andra sidan så stor del av min trädgård som just nu är ogräs förtjänar de en plats på bloggen med....
Dagens citat är från Christian Morgenstern : Det finns knappast någon större besvikelse än den du känner när du med stor glädje i hjärtat kommer till likgiltiga människor.
kram Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du ska använda macro gör du det med kameran... Inga datakunskaper behövs. =) Ha en fin dag! Kram

Anette sa...

Attans också... jag har bara kamera på mobilen... där finns inget sånt va?
kram/Anette