onsdag 12 november 2008

Min färglösa värld.....




Har just varit ute på morgonpromenad med min hund.
Kom då att tänka på vad allt ser färglöst ut så här på sen-hösten när alla lövförsvunnit och allt är grått. Det känns lite som när man tar bort färgen på tv... det blir lite rött kvar annars olika toner av grått...
Men vackert är det.

Längtar ändå till att snön kommer... och till advent med alla ljus. Och inte minst att få byta till adventsgardiner... Har köpt nya i år. De andra sydde jag när vi flyttade till huset men i år ska det bli snygga nya köpta.....

2 veckor kvar.

Idag ska jag träffa syster och gå på stan med henne. Och bli bjuden på lunch. Inte dumt alls.

Dagens ord kommer från Idas ordspråks sida: Det är bara att försöka. Det enda som kan hända är att det inte blir som man tänkt sig.

kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Färglöst är det kanske, men otroligt vackert! Jag längtar efter snön nu, är less på allt mörker som slukar minsta ljusstrimma. Jag funderar mest på julklappar och förstås - födelsedagspresenter, tror ändå jag har rätt bra koll nu.
Ha det så kul ni två idag och hälsa från mig! Kram