torsdag 13 november 2008

Tomtar på loftet





På söndag är det dags för ”Fjäls bröd och smakmässa med försmak av julen” som vi så vackert kallar det.

Har senaste veckan bränt fingrarna när jag gjort rullrån. Stuckit mig på fingrarna när jag gjort dörrkransar men idag äntligen tovade jag... Varmt såpa-vatten och ull var underbart för händerna. Nu känns de som nya igen. Nu väntar jag bara på att mina axlar och min nacke ska sluta värka men det blir väl det med bara jag börjar lugna ner mig lite.......Efter söndag är det lugnt.

Jag har ingen större koll på hur mycket jag har att sälja men en del blir det i alla fall.
Kokade knäck igår och chokladkola idag.... men kolan blev lite hård och knäcken lite mjuk... funderar på att byta namn på dem.

På nedre bilden hänger tovade tomtekroppar och luvor på tork vid vedspisen....
På nästa bild en färdig tomte och sen överst några av årets modeller på kransar.....

Dagens ord ska jag säga som en vän till mig brukar säga: Man blir som man umgås.

Snälla kan någon ge mig en vän som bara vill ligga och stirra i taket så jag kanske lär mig.....Kram//Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Men sån fint!! så duktig och kreativ du är, jag vill också gå på julmässa & handla hantverk! Tova ull är inte dåligt gjort, det gjorde min farmor när jag var liten till sin tomtar! jättemysigt ju! Härligt att läsa om lite jul härinne! må så gott och försök å pausa ibland! :-)