onsdag 19 november 2008

Fläskrulader



Idag blev det fläskrulader till middag här. Eftersom jag är ganska morgonpigg så brukar jag vara rätt tidigt på affären och har man tur då så får man tag på något för halva priset som datumet går ut samma dag på. Jag som fortfarande är hemma många av veckans dagar brukar passa då. Idag hade de lövtunna kotletter för lite och ingenting. Jag gjorde rulader av dem. En bit plommon och en bit äpple i varje. kryddade med salt och peppar och stekte dem.
Sen spädde jag med vatten och en buljongtärning så fick det koka.
Efter ytterligare några minuter hällde jag i grädde och lät det kokaihop till en sås.
Jag tyckte smaken var lite mjäkig så jag stänkte i lite tabasco och sen blev det riktigt gott.

Idag har jag min sambo hemma.. han är förkyld. Känns lite knepigt att ha honom hemma hela dagen, jag är rätt van att vara hemma själv. I morgon ska jag jobba i alla fall så det blir lite ombytta roller.. jag far till jobbet och han hemma och är sjuk.
Kul att se om middagen står på bordet när jag kommer hem. Nu jobbar ju jag bara halvdag men jag tänkte storhandla och fixa lite andra ärenden när jag inte behöver skynda mig hem till hunden.

Dagens ord från Mme de Stael: Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss.

kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi! Jag gör som du! Åker till affären tidigt för mellan 10-11-tiden så har halva-priset-lapparna kommit ut i charkdiskarna! Toppen ju!! Jag fyndar ofta där och lagar samma dag eller fryser in direkt jag kommer hem! Det är perfekt!