söndag 2 november 2008

Vinterträd och vårrullar!




I helgen har vi haft lilla Aylin.. eller från lördag till söndag eftersom vi var bortbjudna på kräftskiva (!) i fredagskväll.
Förmiddagen var riktigt fin. Träden var vintervita av frost. Jag och Aylin tog en promenad ut i skogen för att leta lingonris, enris och tallris till de dörrkransar jag tänkte göra till marknaden om två veckor.
Bäst att passa på innan det kommer snö som täcker i alla fall lingonriset. Jag fick med mig rätt mycket nu återstår att se om det räcker. Jag har börjat lite smått i kväll.

Middagen idag stod Örjan för (kors i taket). Eller ja... alltså vi köpte vårrullar från frysdisken men han friterade dem. Jag trodde inte att jag gillade vårrullar men det gjorde jag visst det. Nog för att det var lite andefattigt med bara vårrulle och soja men han påstod att det var bästa sättet att äta dem på.

Nu ska jag återgå till mina dörrkransar tror jag...

Dagens ordspråk Kajsa igen: Liten stuga kallas ofta stort dass.

kram/Anette

Inga kommentarer: