måndag 26 januari 2009

Måndags middag




I helgen har vi fått låna lilla Aylin. Hon är hur underbar som helst... Utom när hon sover. Hon snurrar runt som en helikopter... lägg där till att vi hade Arvid hos oss... en snäll hund i och för sig. Men med rävar på gården och en skällande Bacchus ute gjorde att han skällde inne...
Det finns helger jag sovit godare om jag så säger. Men inget ont som inte har något gott med sig - Jag har sällan sovit så gott som i natt. Tidigt somnade jag också.

Middags maten idag blev enkel. Korv och stuvad spenat. Hungrig måtte jag varit också för jag missade att ta kort innan det var uppätet.

Receptet inte mycket att blogga om heller...

Det får bli ett ordspråk istället, Joseph Addison: De viktigaste beståndsdelarna i ett lyckligt liv är att ha något att göra, någon att älska och något att hoppas på.

Inga kommentarer: