tisdag 20 januari 2009

Fylld lunchkorv




Idag har jag tagit ännu ett steg till att bli "riktig" arbetare på mitt gamla jobb. Jag har fått passerbrickan... Ett litet steg för mänskligheten men rätt stort för mig faktiskt.... Nu är jag "med på banan" igen... eller lite mer i alla fall. Det syns ju att jag jobbar nu och jag kan ta ut arbetskläder (vilket jag inte riktigt har bestämt om jag vill) och jag kan gå och träna på gymmet (vilket jag har bestämt att jag vill) bland annat.

Till middag idag blev det fylld lunchkorv och hemlagad potatismos.
Lättlagat och gott... eller lättlagat och lättlagat. Potatisen jag använde var så förtvivlat små så det var ett elände att skala dem. Jag skalade och skalade i en evighet kändes det som men inte märktes det så mycket i kastrullen inte.

Dagens ord: Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva.

kram//Anette

Inga kommentarer: