onsdag 21 januari 2009

Grekiska biffar med sallad



Idag blev det Biff till middag här. Lite kryddigare variant. Till dem grönsallad och tzatziki (undrar om det stavas så?). Jag odlade ju inte chili och torkade dem så nu fick jag äntligen användning för dem.

Så här gjorde jag biffarna:

500 gr köttfärs
1/2 bunt persilja (eller en stadig näve frysta blev det för mig då)
1 röd chilifrukt (eller lite torkad chili hade ju jag då...)
1 tsk salt
1 krm peppar
1 liten grön paprika hackad i småbitar.
1 ägg
1 tsk rivet citronskal (Jag fick en skal-rivare i julkapp föresten...)

Blanda färsen med det övriga och forma till ovala biffar.
Stek dem i lite smör.

Serveras med sallad, tzaziki och vitt bröd.

Idag fyller min kära mor år! GRATTIS MAMMA!!!

Dagen ord Ashleigh Brilliant: Fatta mod! Vad du än beslutar blir det säkert fel.

kram//Anette

Inga kommentarer: