onsdag 28 januari 2009

Potatisbullar



Hittade ett recept på potatisbullar igår och kom på att det var evigheter sen jag åt det. Jag lyckades få tag i riktigt stora fina potatisar så jag bestämde mig för att göra det idag. Eftersom jag inte hade alla ingridienser som skulle vara blev Receptet enkelt och självpåhittat.

Jag kokade 4 stora potatisar som jag sedan skalade och rev ganska grovt på rivjärn.
Sen blandade jag potatisen med ett ägg
En bit pujolök skar jag i fina bitar och blandade i..
1 msk potatismjöl
lite mjölk
salt och peppar


sen formade jag till bullar som jag stekte och serverade med knaperstekt bacon och rårörda lingon... riktigt gott

Dagens ord Mae West: Att fela är mänskligt - men det känns gudomligt.

kram//Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

MMmm... så gott med riktig husmankost! Det är billig och bra mat som man ofta kan göra av sånt som blir över! Helt perfekt!