lördag 7 februari 2009

Världens bästa Bacchus och världens bästa honung





Har varit i Sala hos min moster i några dagar med mor och syster. Vi skulle på en begravning i Västerås (mammas moster Helmi) och passade på att träffa mina mostrar och deras gubbar. Riktigt trevligt och roligt var det...
Till och med begravningen eller i alla fall fikat efteråt var en jättetrevlig tillställning.. Begravningar i sig är ju inte det roligaste man kan vara på men tanten var gammal så för den delen var det ju lugnt men ändå... Men efteråt var det kul att få träffa mammas sida av släkten. Det är tråkigt att vi nästan bara träffas vid begravningar. Det pratades om en kusinträff (gör det inte alltid det...?) men vi får se hur det går med den saken.

Vi hade i alla fall trevligt hos moster Marija-liisa. Massor av god mat och bastu varje kväll naturligtvis.
Hennes make Pentti är prisbelönt biodlare och har världens finaste och godaste honung. Vi fick med oss en låda hem... Förutom det fick jag med mig magsjuka men det är en annan historia.

Har jag inte världens finaste och tröttaste hund? Jo... det har jag

kram//Anette

Inga kommentarer: