onsdag 18 februari 2009

Kyckling Fajitas



Idag provade jag ett nytt recept som jag hittade i Coops Mer Smak.
Lätt att göra och riktigt gott.

Så här gör man 4 portioner:
2 kycklingfileér i strimlor
1 zucchini i bitar
1 paprika i bitar
1 burk majs
2 dl creme fraiche
1 påse fajita spicemix
6 tortillabröd
1 dl riven ost.

Genomstek kycklingstrimlorna i lite olja.
Fräs grönsakerna tillsammans med den färdiga kycklingen.
När de är mjuka tillsätt majsen och därefter creme fraiche och fajita spisemix.

Blanda väl och låt fyllningen bli varm.
Fördela den i tortillabröden.

Rulla ihop bröden och placera dem i en ugnsfast form och strö över riven ost.

Placera formen mitt i ugnen och gratinera i ca 10 minuter, eller tills bröden blivit knapriga.

Jag serverade med en sallad.

Dagens citat Katherine Mansfield: Visserligen hatar jag pengar, men det är bristen på dem som jag hatar mest.

Kram//Anette

4 kommentarer:

Hanna sa...

Fasen vad smarrigt det där lät! Du skulle ha sparat dom tills på lördag! ;)

Anonym sa...

Vad gott det låter!
Det säger jag trots att jag är proppmätt efter att ha mulat i mig dagens andra (!) semla precis. En snäll jobbarkompis hade köpt en till mig och då kan man ju inte tacka nej. :)

Anette sa...

Ja.. jag kan rekomendera det receptet....
kram//Anette

Anonym sa...

TACK för att du lagt ut detta underbara recept på nätet! Jag har suttit i flera timmar och letat efter tidningen som jag visste att receptet fanns i, men den är spårlöst borta. Besviken gick jag in på nätet i hopp om att ngn kanske lagt ut det.
Gissa om jag blev glad när jag hittade det! STOOR kram till dig....Eva.