måndag 9 februari 2009

Bäst före datum???



Jag har varit sjuk sen jag kom hem från Sala... Magsjuka....Det känns som livet och kraften bokstavligen rinner ur mig. Ont har jag också i magen. Men men nu borde det släppa snart...
Det är inte bara mig det är fel på här hemma. Verkar som allting hos mej har "bäst-före-datum" som går ut lagomt till mars. Så är det jämt. Ska något lite dyrare gå sönder då blir det i februari - mars. Förmodligen för att stora delar av min familj och släkt fyller år i mars...
Först pajade en blandningsskål (inte dyr men rätt ny). Den stod med kall chokladsås på bordet i köket och hade gjort så i någon timme när en bit av den plötsligen bestämmer sig för att lossna. Chokladsås på bordet och golvet. Det blev till att göra ny sås som skulle vara till en födelsedagstårta (recept och bild på den kommer senare... det här är ett rent klago-inlägg....)

Sen fungerar inte hemtelefonen att ringa ut på för 511 gången (varför, varför, varför fungerar det aldrig med billiga bolag ute på vischan).

Sen min mobil... den stänger av sig stup i ett. Idag när jag skulle ringa och anmäla en trafikolycka (nej det var inte jag.. jag var inte ens med utan det var för grannens räkning) dog den två gånger under samma samtal.. eller tre men den stackars skadehandläggaren gav upp där.

Och som kronan på verket så när jag skulle värma bröd i micron så började det blixtra och ryka i den. Har dagit ur sladden men funderar allvarligt på att bära ut den i snön för säkerthets skull.

Nu får det räcka men klagande för den här gången. Mitt i mitt bloggande nu ringer min mobil och som signal har jag djungelbokens "var nöjd med allt som livet ger"... hm..... det är ju en tanke.
Jag HAR ju kunnat vara sjukare...
och t ex min bil fungerar ju fortfarande (peppar, peppar, tvi, tvi)
Mina barn är friska och krya (om nu inte jag smittade dem i helgen)
Varmvattenberedaren funkar (trodde den också gått sönder men det var bara en återställningsknapp som skulle tryckas in)
Ja jag ska nog försöka vara lite nöjd i alla fall.

Nu ska jag och Anja åka störtlopp

kram//Anette

Inga kommentarer: