torsdag 22 januari 2009

Snabb pasta sås med skinka och vitlök.



Idag har jag riktigt ont i ryggen så jag bestämde mig för lättlagad middag...Sen kom jag i städartagen mitt upp i allt ihopa så köket fick sig en genomgång. Bra för köket - sämre för ryggen... men men.

Skinksåsen är det lättas tänkbara.
Rökt skinka i bitar
creme fraich
pressad vitlök
svartpeppar

Det är det hela.

I morgon ska jag hämta Arvid. Han ska bo här i helgen =) (Arvid är en hund som ägs av min son och hans flickvän)

Dagens ordspråk är Arabiskt: Den som älskar dig mycket ska få dig att gråta

Kram//Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så enkelt och så gott! Alla former av pastasåser är så fönämliga, god aoch lätta att tillaga!

Anonym sa...

Läste ditt ordspråk lite senare... Har ett som fastnat på mitt minne sen många år tillbaka, men som faktsikt stämmer...

"Du kan aldrig hata någon så mycket som den du älskar"

& den som ligger mig varmast om hjärtat är :

“Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person”...

Älskar ordspråk och tycker om att förundras och tänka över vad dom egentligen betyder!