måndag 16 juni 2008

Gräslök och barnplåster


Idag blev det korv med senaps-sås till middag... inte mycket att skriva om alltså...
Förutom att laga middagen har jag hunnit en hel del idag...
Jag har färgat ett par byxor..
städat tvättstugan,
tvättat lite,
satt frön och flyttat delar av smultronlandet.

Dessutom tog jag och skördade lite gräslök att frysa in. Då lyckades jag natruligtvis klippa ett ordentligt hack i lillfingret... jisses vad det blöder.

Nu har jag bara barn-plåster hemma... Det gör ju inte så mycket för mina fingrar är rätt små... men det ser ju inte direkt kvinnligt ut med gröna plåster med fjärilar, Blå med fiskar och gula plåster med ballonger i glada färger på..... Fast det är klart lite glad blir man...
Fast nu måste jag byta igen för det kommer blod på tangentbordet... jag tror jag tar ett grönt med fjärilar den här gången =)

Sen ska jag och AnnaKarin ut och springa lite.

Källan för dagens citat är "okänd": Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.

Tänk på den inför fotbollen på onsdag.
kram/anette

1 kommentar:

Hanna sa...

Kan du inte plocka lite gräslök åt mej också?? Men akta fingrarna!! =)