onsdag 4 juni 2008

Världens bästa gröt


Nu har jag förstått att det inte är datorn det är fel på.... inte kameran heller utan kabeln mellan datorn och kameran... Så nu får det bli fotografering via mobilen för den funkar i alla fall.

Vi har börjat äta gröt varje morgon.. eller jag har gjort det länge men även Örjan har insett fördelen. Jag hittade ett jättebra recept som jag ändrade lite på. Det är verkligen en gröt som håller magen i trimm. Idag serverade jag den med plommonkompott.... snacka om mag-gröt...
så här gör man i alla fall 1 portion:

1/2 dl fiberhavregryn
1/2 dl rågflinger
1/2 msk vetekli
lite linfrö
salt.

Låt koka några minuter. servera gärna med äppelmos.

Det nedersta kortet är på mitt bästa inköp i sundsvall.
Jag köpte den på Biltema. Helt perfekt när man, som på bilden, ska bära ut maten till uteplatsen, eller om man ska på picknick eller nåt sånt.

Dagens citat är Oscar Wilde: Ge mig överflödet, det nödtorftiga kan jag leva utan.

Ha det bra i sommarvärmen... för visst är det sommar nu kram/Anette

Inga kommentarer: