onsdag 18 juni 2008

Fyllda köttfärsbiffar

Idag var jag sugen på fyllda biffar men hittade inget kul recept så jag hittade på ett eget.
Det blev riktigt gott. Biffarna serverade jag med nypotatis som jag först kokat och sen värmde i smält smör tillsammans med flingsalt och mycket gräslök, en grönsallad och tsatziki (undrar just om det stavas så....hm)
biffarna gjorde jag ungefär så här.

400 gr köttfärs
1 - 2 msk potatismjöl
1 klyfta vitlök (riven)
En rejäl bunt persilja
rätt mycket gräslök
1 ägg
salt och peppar efter smak

jag blandade ihop detta och gjorde biffar som jag fyllde med:
fetaost och
soltorkade tomater.

Det blev riktigt gott faktiskt... det ska jag nog göra fler gånger... fördelen med att blogga sina recept är ju att man själv får dem nerskrivna också... annars sitter man där och funderar hur i attans man gjorde det där förra gången....

Jag har föresten börjat en ny karriär idag... dagmatte.... till en lite tax... fast hon är mer som en iller faktiskt...
Det finns goda chanser att hon överlever att ha mig som dagmatte för det är bara frågan om två dagar.. och en är avklarad nu då. Både lilla Mira (taxen) och Bacchus är nog rätt trötta i kväll misstänker jag..... men tröttast är nog Anki som började nytt jobb....

Dagens citat är Nalle Puh: Ju längre man ligger i vattnet desto blötare blir man.

Så håller vi alla tummar vi har nu då för Sverige i kväll.....
kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Smarrigt & gott med fyllda biffar! Bara fantasin får flöda så kan man åstadkomma de mest fantastiska! :-)