tisdag 30 september 2008

Lax i ugn



Idag blev det lax till middag. Gjord så lätt som möjlgt alltså bara i ugn med salt och citron och lite smör.... sen späda med grädde.... Nyttigt??? nja det vet jag kanske inte men gott i alla fall.

I övrigt känner jag mig lite småsliten efter att ha "jobbat" en dag... men det är nog mest att det blev så mycket nya intryck och mycket folk. Här i Fjäl ser man inte så många skälar på en dag så jag är lite ovan. I och för sig så brukar jag ta mig till byn varje dag eller en tur till stan men det blir ju inte riktigt samma sak.

Det var i alla fall kul att vara tillbaka. Det märktes att jag varit borta länge när en sjuksyrra på Öronmott frågade när vi fikade hur det var med mina ungars öron... dom var ju öronbarn som små.... Det är ju helt ok nu dom är 24 och 21 så öronbarn kan dom väl knappast kallas längre.

En vaktmästare jag åkte hiss med hejade glatt sen var han tyst en stund och tittade på mig igen och sa "men du... visst var det länge sen vi sågs" och det var det ju.... typ 8 - 9 år sen....Kul att han kände igen mig i alla fall.

Dagens visdomsord är Nalle Puh: När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser
på.


Så är det för mig också ibland.
kram/Anette

1 kommentar:

Anonym sa...

Man borde äta lax oftare