onsdag 3 september 2008

Skördesoppa med klimp

Nu i skördetider och när det dessutom är grått och kallt ute passar det utmärkt med soppa till middag. Nu är det bara morötterna och persiljan som jag kunde ta från landet men i övrigt hade jag i palsternacka, rotselleri, purjolök och älgkött. Till en riktigt köttsoppa ska det vara klimp också. Recept på klimp är väldigt enkel... bara mjöl, salt och lite vatten som vispas ihop till en ganska tjock smet som sen klickas ner i den kokande soppan.. låt koka några minuter tills de blir genom"gräddade"

Dagens citat får bli: Herren sade: Le och var glad för det kunde vara värre... Jag log och var glad och det blev värre......

kram//Anette

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klimpen kan jag vara utan, men dina citat är ju klockrena! =)

Lisa sa...

jag gillar deg alltså, men klimp har jag fått för mig att jag skulle ha svårt för. å andra sidan kanske det smakar lite som gnocchi, och det tycker jag ju om?

Anonym sa...

Jag gillar klimp, det är man uppväxt med, mest då till köttsoppan. Men nu ska koka lite i grönsakssoppan också.