måndag 22 september 2008

Tacopaj

I helgen har vi haft lilla Aylin här... hon är så underbart söt och så himla rolig..... Helt underbar!
Hanna kom också och hon är underbar hon också =)
På söndagen hade vi även Weronica hemma på middag så vi åt tacos.... och naturligtvis gjorde jag alldeles för mycket....
Hittade ett recept på tacopaj där jag fick användning av resterna. Jättegott blev det också
Bilden har jag hittat på internet för jag missade korttagningen... men min såg ut så här.... fast kanske lite godare ;) ......
Så här gjorde jag min i alla fall.

Ingredienser 4 port.:
Botten:
5 dl mjök
1/2 tsk salt
50 g margarin
1 1/2 dl mjölk
Fyllning:
400g köttfärs
1 paket taco kryddmix+ vatten enligt anvisning på förpackningen eller som jag rester från gårdagens tacomiddag =)
2-3 tomater
2 dl creme fraiche
4 msk majonäs
2 dl riven ost
1 gul lök

Så här gör du:
Blanda ihop ingredienserna till bottnen och tryck ut degen i en smord pajform.
Förgrädda pajskalet i 225 grader varm ugn i cirka 10 minuter.
Bryn köttfärs och tillsätt tacomix+vatten enligt förpackningens anvisningar,
Låt det hela koka ihop.
Lägg färsröran i pajskalet
. Lägg sedan skivade tomater .
Blanda ihop creme fraiche, majonäs och ost och bred ut över färsen.
Lägg lökringar överst. Grädda pajen i 225 grader varm ugn tills den fått fin färg, cirka 15-20 minuter.

Dagens citat är Walter Winchell: En vän är en person som kommer när andra försvinner.

Kram/Anette

2 kommentarer:

Lisa sa...

jag har aldrig lagat tacopaj! dåligt av mig, det ser så gott ut och mormors är supermums!

Anonym sa...

mums med tacopaj, var tusen år sedan jag gjorde det. hade det alltid på mina födelsedagskalas när jag var liten, hihi. nu finns det ju så många olika varianter också :D