måndag 1 september 2008

Vegetarisk lasagne


I dag gjorde jag vegetarisk lasagne till middag.. Ett recept som jag fått av min bror och hans fru. Vi blev bjudna på det sist vi åt middag där... underbart gott och lät att göra.

Så här gör man :

9 lasagneplattor
2 purjolök
1 kartong krossade tomater
1-2 grönsaksbuljong
½-1 dl tomatpuré
Pizzakrydda, salt & peppar
2½ dl matlagningsgrädde
500g keso
Ost

Fräs purjolöken mjuk, slå på tomaterna osv och låt koka upp. I med grädden och koka upp igen.
Varva lasagneplattor, keso och sås. Börja med sås och lasagneplattor och avsluta med lasagneplattor och sås. Toppa med ost.
225 grader 25 min.

Till det sallad med hemma tomater... finns det något bättre? Jag kan plocka in mellan 5 - 8 tomater varje dag nu =).

Dagens citat blir ett ordspråk som min Hanna kunde redan som 4 -5 åring: Man får ta det onda med det goda.....
kram/Anette

Inga kommentarer: