tisdag 14 oktober 2008


Alltså fatta hur mycket äpplen 10 kg är!!!
Jag som var på väg att köpa två kartonger... bara för att det stod ”max två kartonger per kund” så känns det ju som att man är dum om man inte slår till... men som tur var hejdade jag mig...

Nu har jag en massa (handpressad) äppelmos... flera flaskor äppelsaft och igår åt vi äppelkräm och ändå har jag kvar hela botten i kartongen...

Idag måste min kropp i alla fall få vila från det där... Har jobbat idag och har riktigt ont.
Jag antar att det beror på äpplena och inte jobbet men vila måste jag i vilket fall.

Idag får det bli raggmunkar till middag. Gott och lättgjort...
Jag har nog bloggat om det förut så det får bli en höstbild i stället....
Mitt stackars övergivna bord som står kvar ute under rönnen... måste ta in den i helgen...
Eller i morgon om ryggen tillåter.

Dagens ordspråk är franskt: En kvinna bör följa sin man - vart hon vill.

Kram/Anette

Inga kommentarer: