söndag 12 oktober 2008




Efter att ha haft Aylin en hel helg känns det inte som vi gjort annat än jagat barn och ätit...
Jag tror i och för sig inte vi ätit mer än vanligt kanske inte oftare heller men det blir lite mer regelbundna tider.....
När vi lämnat tillbaka Aylin till sin mamma for vi för att handla mat till middagen.
Inte är jag då sugen på något speciellt... dessutom fryser jag och har ont i halsen..Nu har jag lyckats klaga så Örjan tycker sig ha fått det med.....
Nåja vi gick runt där på Copp och letade och letade.... Göte hade köpt några fisk-kakor där som han rekomenderade... Nu är ju inte han helt lätt att förså men om det beror på detta eller om det beror på oss vet jag inte men hittade dem gjorde vi inte.
Till sist bestämde vi oss för att köpa kräftstjärtar och räkor i lag för att göra mackor.
Det är ungefär det jag orkar både tillaga idag och äta känns det som.... Rostade mackor med skajdjursröra och te alltså.

Röran gjorde jag så här:
½ burk räkor i lag
½ burk kräftstjärtar i lag
2 dl turkisk yoghurt
1 dl majonäs
Dill
Gräslök
Citronpeppar och salt.

Nu ska jag käka sen ska jag ta en het dusch.... och sen inte mycket mer för imorgon tänker jag vara frisk!
Det blir hemskt tomt och tyst när hon åkt hem, den lilla... vi får snart ta och hämta hit henne igen känner jag.

Dagens citat är från Bibeln: Vinden blåser dit den vill...

Kram/Anette

Inga kommentarer: